بیکارترین رشته‌های ایران؛

نگاهی به رشته مدیریت بازرگانی و بازار کار آن

رشته مدیریت بازرگانی از جمله رشته های مدیریتی محسوب می شود که فارغ التحصیلان آن پس از مشغول به کار به دنبال تامین نیازهای مشتری و افراد جامعه هستند.

به عبارت دیگر این افراد در بخش های بازرگانی و یا بازاریابی و فروش هر سازمانی مشغول به کار هستند و همانطور که می دانید افراد دارای مدرک رشته مدیریت  بازرگانی می توانند در بسیاری از شرکت های بین المللی و یا شرکت های مختص به صادرات و واردات کالاها و محصولات داخلی و خارجی استخدام شوند.

تمامی اصول و فنون مذاکره برای روابط داخلی و خارجی و همچنین نحوه فروش و بازاریابی کالاها و خدمات مختص به شرکت های تجاری در رشته مدیریت بازرگانی تدریس می شود.

 توجه داشته باشید که لازم است دانش آموختگان رشته بازرگانی برای ارتباط با سایر افراد شرکت و جامعه به خصوص مشتری های سازمان از روابط اجتماعی خوبی برخوردار باشند که با توجه به این موضوع و استفاده از روش های مختلف برای شناسایی شخصیت افراد، می توانند نوع رابطه و تعامل خود را با مشتری ها و مراجعه کنندگان سازمان ها و شرکت های تجاری را تعیین کرده و به پرسش چگونه تاجر شویم پاسخ دهند!

توجه داشته باشید که مدیران بازرگانی با توجه به مشکلاتی که ممکن است در زمینه مباحث بازار و مشتری، مالی و ... به وجود آد باید توانایی تجزیه و تحلیل محیط داخل و خارج از بازار شرکت و یا سازمان خود را داشته باشند تا به محض ایجاد یک مشکل و یا مسئله ای بتوانند شرایط محیطی را رهبری کرده و متناسب با شرایط به وجود آمده راه حلی را پیشنهاد دهند.

مدیریت بازرگانی رشته‌ای است که سعی دارد به مخاطبین خود آموزش‌هایی را ارائه کند تا بتوانند از طریق آن‌ها خروجی کسب و کارها را مدیریت و برای آن‌ها رشد و سود‌آوری به ارمغان آورند. در واقع تحصیل‌کردگان رشته مدیریت بازرگانی امکان دارد که خود مدیریت سازمان را به عهده داشته باشند و یا به صورت مدیر یک بخش فعالیت کنند.

رشته مدیریت بازرگانی مناسب چه افرادی است؟

رشته مدیریت بازرگانی مناسب افرادی است که از چالش‌ها استقبال کرده و به دنبال حل مسئله هستند و از اینکه بتوانند نیازهای محیط کسب و کار و بازار را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها اقدام کنند لذت می‌برند.

به این موضوع دقت داشته باشید که لازمه موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تعامل بیشتر است؛ چرا که بازرگانی سازمان برای موفقیت، باید اطلاعات مناسبی از محیط کسب و کار و به خصوص مشتریان داشته باشد.

برای این امر نیاز به تیم‌سازی است و البته دارا بودن مهارت‌های رهبری نیز می‌توانند سبب موفقیت بیشتر شوند.

دانشجوی این رشته باید بتواند خوب تحلیل کند، کمی پیش‌بینی بلد باشد و بتواند با اطلاعاتی که از محیط اقتصادی داخلی و خارجی به دست می‌آورد بهترین پیشنهادات را ارائه کند.

موفقیت در این رشته نیازمند مطالعه زیاد، تحقیق و بررسی، تفکر و برنامه‌ریزی، داشتن هوش بالا، توانایی در دیدن فرصت‌ها، توانایی حل مسئله، توانایی برنامه‌ریزی، انجام کار تیمی، هدف‌گذاری، مذاکره حرفه‌ای، توانایی انتخاب شایسته نیروی انسانی و به کارگیری صحیح آن‌ها است.

دانشجویان در رشته مدیریت بازرگانی، با مهم‌ترین وظایف سازمان‌های بازرگانی آشنا خواهند شد، شناخت آن‌ها بر موضوعات مرتبط با مدیریت افزایش می‌یابد، توانایی آن‌ها برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مرتبط با موضوعات رشته‌شان زیاد می‌شود و می‌توانند راه‌حل‌های مختلف هر مسئله را ارزیابی کرده و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.


بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود